Leczo z cukinią

Cukiniowy sezon trwa w najlepsze. Wydaje się, że jeszcze długo będę Was męczyć przepisami z jej dodatkiem. Dzisiaj na scenie występuje leczo wraz z cukinią:) U mnie rodzinka lubi takie ostre jednogarnki, więc na obiad jak znalazł.

Składniki:
2 cebule
3 kawałki kiełbasy
3 papryki ( ja akurat dałam  dwie czerwone, 1 zieloną)
2 średnie cukinie ( lub 1 duża)
5 świeżych pomidorów
sól
pieprz
papryka słodka w proszku
chilli w proszku
olej roślinny


Przygotowanie:

1. Cebulę kroimy w piórka. Wrzucamy na rozgrzany olej i dusimy do momentu zeszklenia.

2. Dodajemy pokrojoną w półtalarki kiełbasę. Chwilkę podsmażamy.

3. Do garnka z kiełbasą i cebulą dodajemy pokrojoną w kostkę cukinię ( ja nie obieram ze skórki) oraz pokrojoną również w kostkę paprykę.

4. Pomidory sparzamy i obieramy ze skórki. Pokrojone w kostkę wrzucamy do garnka.
5. Dodajemy przyprawy wg uznania ( ja dzisiaj zrobiłam wersję ostrą tzn. duuużo chilli).  Gotujemy pod przykryciem do momentu, aż cukinia będzie miękka a pomidory całkiem się rozpadną.

Można podawać z ryżem lub chlebem. Ja wybrałam wersje solo.


Hasta Luego:)

Komentarze

Popularne posty